Covidbevis från och med 16 jan

Publicerat 2022-01-13

Vi är tacksamma över att fortfarande kunna bjuda in till gudstjänster och samlingar, även om tillvägagångssättet än en gång behöver justeras.

Från och med söndag 16 januari behöver alla över 18 år visa upp giltigt covidbevis och legitimation för att delta i gudstjänster eller andra större samlingar. Covidbeviset kan vara digitalt i telefonen eller i pappersform. Har man inte fått sitt covidbevis ännu, så kan man i stället visa upp sitt ifyllda vaccinationskort (detta är en tillfällig lösning då vi vet att det kan ta lång tid att få sitt bevis från Folkhälsomyndigheten).

Gudstjänstbesökare guidas till anvisade sittplatser, 1m avstånd mellan varje sällskap. Även vid servering och kyrkfika gäller 1m avstånd mellan sällskap.

Tänk på att hålla avstånd vid förflyttningar, till exempel till/från kyrkbänken och fikabordet.

Välkommen att fira gudstjänst!