Pilgrimsvandring: Walk for future 18 sept

Publicerat 2021-08-27

Pilgrim’s Walk for Future handlar om att sätta i rörelse och att sättas i rörelse för en hållbar värld. Det är en manifestation för ett hållbart klimat och en hoppfull framtid för kommande generationer men det är också en inbjudan till individer att sätta sig själva i rörelse och ta aktiva steg för en mer hållbar livsstil i vardagen.

Den 18 september inbjuds du att göra en pilgrimsvandring i gemenskap med församlingarna inom Equmeniakyrkan i Eksjö, Ingarp, Ekenässjön och Vetlanda. Du kan välja att starta din vandring vid tre olika ställen men alla vandringar ansluter sedan till en gemensam avslutande nattvardsgudstjänst i Equmeniakyrkan Ekenässjön.

Du som hellre vill göra din egen vandring och gå en valfri sträcka kan också göra detta, och i så fall registrera detta själv på den officiella hemsidan www.walkforfuture.se

Det krävs ingen anmälan för att delta och du tar med dig bra skor att vandra i, kläder efter väder och lite fika i en ryggsäck.

– Start i Ingarp vid Equmeniakyrkan: kl 13.00. Ca 1 mils vandring.
– Start i Vetlanda vid Missionskyrkan: kl 13.00. Ca 9 km vandring.
– Start i Björkeryd: kl 14.30. Ca 5 km vandring.
– Nattvardsgudstjänst i Equmeniakyrkan Ekenässjön kl. 16.00.

Alla varmt välkomna!

Vid frågor, kontakta pastor Anna Karlsson