MED ANLEDNING AV COVID-19

Publicerat 2020-11-06

Just nu är situationen med covid-19 svår och i och med att restriktionerna har skärpts även för Jönköpings län så har Vetlanda Missionskyrka beslutat att göra följande åtgärder:

• Gudstjänsterna ställs om. Istället för att mötas fysiskt i kyrkan så sänds gudstjänsterna digitalt. De läggs ut på vår hemsida och Youtube söndagar kl. 10.oo.
  • Digitalt kyrkfika införs från och med söndagen 8 november. De som önskar, möts via Zoom för att fika tillsammans. Vill du delta så skicka ett mail till någon av våra anställda.
  • Inga samlingar genomförs i kyrkan förutom onsdagarnas morgonbön kl. 9.00.
  • Equmeniagrupperna ställer om eller ställer in. Inga samlingar hålls i kyrkan. För mer information, kontakta ungdomsledare Andreas Lorentzon eller respektive ledargrupp.
  • Konfirmanderna träffas via zoom.

Dessa åtgärder gäller till den 24 november. Därefter får vi se vad som är möjligt. Här på hemsidan får du den senaste informationen.