Gudstjänster i Vetlanda Missionskyrka fr.o.m 8 augusti

Publicerat 2021-08-04

Från och med söndagen den 8 augusti 2021 firas åter fysiska gudstjänster i Vetlanda Missionskyrka. Efter gudstjänsten serveras kyrkfika.

Vi är inte längre begränsade av restriktioner kring hur många som får vistas i kyrkan samtidigt*, men för att minska trängseln och risken för smittspridning så har sittplatser märkts upp i kyrksalen. Det finns ca 100 uppmärkta sittplatser och vid behov öppnas även sidosalarna upp.

För att minimera trängsel och smittspridning ber vi alla att:

• Stanna hemma om man är sjuk
  • Hålla avstånd i och utanför kyrkan
  • Sitta på markerade platser
  • Håll ihop ev. familj/sällskap vid kyrkkaffet

För den som vill ta del av gudstjänsten men inte har möjlighet att komma till kyrkan, kommer ljudinspelningar av gudstjänsterna löpande att läggas upp på hemsidan. Ljudinspelningen läggs upp efter avslutad gudstjänst och finns att ta del av i arkivet.

*enligt nuvarande restriktioner får man samla upp till 300 personer inomhus om man har anvisade sittplatser