Alphakurs i höst

Publicerat 2022-08-10

I höst startar Vetlanda Missionskyrka upp en Alphakurs. Välkommen att vara med! Första gången, tisdagen den 20 september 18:00, är ett prova på-tillfälle och då du får bestämma dig för om du vill vara med på hela kursen. Ta med en vän och kom!
Tänk på att anmäla dig, även till prova på-kvällen, för matens skull. Mer information om anmälan finns längre ned på sidan.

Vad är Alpha?

Alphakursen är till för alla som vill fundera och reflektera kring livet och dess mening. Det är en plats där människor kan komma och koppla av, äta, lyssna och dela sina tankar.

Vem är Alpha för?

Alphakursen är till för alla, och speciellt anpassad för människor som inte är vana kyrkobesökare.

Hur ser en träff ut?

En Alphaträff består av tre delar. Varje träff inleds med en måltid. Därefter hålls ett föredrag, antingen muntligt eller via film, utifrån livets frågor och kristendomens svar. Därefter tar man med sig kaffe och kaka och går till sin lilla samtalsgrupp och funderar tillsammans på det man lyssnat till.   Varje tillfälle behandlar en ny aspekt av den kristna tron. Exempel på ämnen som tas upp: Vem är Jesus?Hur ska jag kunna tro? och Vad ska jag med kyrkan till?.

Hur är kursen upplagd?

Kursen pågår från 4 oktober till 7 mars, jämna tisdagar 18.00-20.00.
Den 20 september är den en prova på-gång. Först därefter behöver du anmäla dig till kuren. Du behöver dock anmäla dig även till den 20 september för matens skull. Kursen kostar 300 kr. I priset ingår mat och fika vid tio tillfällen.

Hur anmäler jag mig?

Anmälan till prova på-träffen 20 september skickar du till Anna Karlsson på anna@vetlandamissionskyrka.se eller 070-627 28 75.
Ange ditt namn och ev. behov av specialkost.

Har du frågor så kontakta pastor Anna Karlsson.